Aanmelden in ExpertBase

ExpertBase is een toepassing waarin dossiers van groenestroom- en warmte-krachtinstallaties worden beheerd. Om toegang te krijgen tot ExpertBase, moet u uw onderneming eerst registreren. Zodra de registratie goedgekeurd is, kan de lokale beheerder toegang geven. Als u het gebruiksrecht VEKA ExpertBase gebruiker heeft, dan kan u aanmelden met uw identiteitskaart of een andere digitale sleutel (itsme, federaal token).

De rechtstreekse link is https://expertbase.vlaanderen.be/VEA.ExpertiseDossier.Web.

Tips

  • Meld aan namens een onderneming (tenzij u een werknemer bent van een lokaal bestuur of een dossier op uw privé-naam heeft)
  • U gebruikt best Firefox of Google Chrome .
  • Sla regelmatig uw gegevens op, dit kan foutmeldingen veroorzaakt door inactiviteit vermijden.
  • U kan de actie (aanvraag) op een later tijdstip aanvullen. Begin daarom eerst met de dingen die u zeker weet, want afhankelijk van de informatie die u invult zullen bepaalde vragen wel of niet gesteld worden.

Waarom kan ik niet aanmelden namens een onderneming?

Ik ben aangemeld, maar zie de dossiers niet.

  • Heeft u toegang voor verschillende ondernemingen?
    • Zo ja, ziet u de gewenste onderneming bij aangemeld als? Via de pijltjes kan u wisselen van onderneming.
  • Bent u een externe partij?
    • Vraag dan aan de aanvrager of certificaatgerechtigde of u als externe partij werd toegevoegd in het dossier. Hij kan dit nakijken (in tab Betrokkenen van het betreffende dossier).

Wat kan ik doen, als ik regelmatig foutmeldingen krijg?

  • De lokale beheerder gaf u meerdere rollen. Vraag aan de lokale beheerder om de overbodig rollen te verwijderen.
  • Verwijder voordat u aanmeldt de browsergeschiedenis (CTRL-Shift-Delete).
  • Als u een aanvraag of actie invult, sla regelmatig op.
  • Verwijder niet ingediende acties, die oud of niet meer relevant zijn.